Dag 2 Het oorspronkelijke doel van de reis - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van Jos Klanderman - WaarBenJij.nu Dag 2 Het oorspronkelijke doel van de reis - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van Jos Klanderman - WaarBenJij.nu

Dag 2 Het oorspronkelijke doel van de reis

Door: JKL

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Januari 2016 | Sri Lanka, Mount Lavinia

Vandaag zijn we op pad geweest waar we in 1e instantie voor kwamen. Het huis van Peter in Waikal. Ca 20 jaar geleden gekocht en eigenlijk nauwelijks naar omgekeken. Sinds 2012 blijkt iemand anders zich zelf dit toegeëigend te hebben. Vanochtend zijn we eerst naar de notaris/advocaat van destijds geweest en vervolgens naar het huis zelf. Een lange tijd met een mevrouw gesproken en tevens geskyped met haar zoon in Italië. Was een vreemd gesprek want deze familie claimt ook eigenaar te zijn van de grond en het huis.
Sterker nog ze hebben er inutssen een schuur en een restaurant op gebouwd.
We hebben verzocht om de eigendomspapieren te laten zien maar dat bleek niet mogelijk en we mochten ook niet binnen (toch vreemd dat je niet in je eigen huis mag). Morgen zal de notaris naar het kadaster gaan om te kijken hoe het nu zit. 2 eigenaren lijkt me lastig dus morgen weten we meer. Gelukkig ook nog even tijd om naar de lokale markt te gaan en dat was toch wel erg leuk. Morgen zakken we af
richting Galle en daar zal het een stuk rustiger zijn, want wat een drukte is het in de omgeving van Colombo.
Wordt vervolgd.

• 06 Januari 2016 - 21:09

Lilianne:

wat een mop . ik hoop dat er iets positiefs uitkomt . veel plezier nog. geniet ervan

• 07 Januari 2016 - 11:43

Virginie:

Restaurant is beter dan dat andere ;). Benieuwd hoe het gaat aflopen!